Kärleksmums i springform!

Kärleksmums! En riktig favoriiiiit! 
 
 
 
Ingredienser:
  • 150g smör
  • 2 ägg
  • 3 dl socker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2 msk kakao
  • 4 ½ dl mjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 ½ dl röd mjölk
Frosting/garnering:
  • 1 paket philadelphia med marabousmak (160g)
  • 50 g rumsvarmt smör
  • ½ paket florsocker (ungefär 5dl. Du känner på själva frostingen om den är lagom konsistens, inte för lös och inte för hård)
  • Kokos (alt. strössel)
Gör så här:
 
1. Sätt på ugnen, 175grader.
2. Smält smöret och låt svalna.
 
3. Vispa ägg och socker poröst.
4. Blanda de torra ingredienserna och rör ner i äggsmeten.
5. Tillsätt mjölk och smör.
6. Häll smeten i en smord form. (Jag tog smör och sedan kakao istället för ströbröd)
7. Grädda i mitten av ugnen (175grader) i ca 15-20 min. Låt kakan svalna, så att det är OK att breda på frostingen.
8. Blanda philadephiaosten tillsammans med smör (jag brukar använda elvispen, så smöret blir ordentligt i blandat)
9. Ta i florsocker lite i taget och blanda med en slev. Fortsätt tillsätt florsocker tills att de uppnår önskad konsistens på frostingen. Den ska vara lagom konsistens, absolut inte för lös eller för hård. 
10. Bred frostingen över kakan och garnera med kokos :)
 
Jag förvarar kakan i kylen. Gör du det så tänk på att ta fram den så den hinner bli något rumstempererad innan servering. Den är mycket godare och ger ifrån sig bra smak om den är rumstempererad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0