Våningsfat

Jag ska ha kalas om några helger eftersom jag, mamma och mormor fyller år ungefär vid samma helg. Så fick jag lite smått panik över hur jag ska lyckas fixa ett våningsfat i någorlunda storlek till någorlunda bra pris. Jag googlade runt lite och hittade det perfekta våningsfatet gjort på LP skivor. Jag spånade på idéer kring hur man ska kunna bygga ihop det och drog genast iväg för att leta matieral. Jag lyckades hitta ett väldigt roligt fat som jag valde att ha som fot på fatet. Sedan tog jag skivor i temat svartetikett(och musik man iaf kände igen)
Valde att köra lite hardcore style med gängad stång, brickor och muttrar. Här är en början på detta och tänkte snart lägga upp en final bild på mitt projekt, har nämligen inte fixat "knoppen" längst upp än. :)

 
Nu råkade jag just hålla till i min brors garage hemma i Timrå för att montera ihop det, och där är det obligatoriskt att dricka öl samtidigt (tyvärr, haha)

Så jag tog alltså en 

  • LP skiva 12" 
  • Stenkaka 10" (78-varvare, den tjockare skivan som går sönder när man tappar den)
  • EP skiva 7"
  • Gängad stång storlek M6
  • Brickor 
  • Muttrar
  • Knoppen som jag fortfarande letar efter att ha på "toppen"
  • Och den fina foten jag hittade på Myrorna! (bild kommer)
Så allt jag gjorde var att fixa foten, (målade den svart och borrade ett hål i den)
Satte igenom gängade stången och en mutter+bricka på undersida och bricka+mutter på ovansidan sen drog åt så att de satt fast. 
LP skivan som botten, sprayade även brickan svart för att få bort de mesta av "metall" känslan. Sedan en mutter och drog åt.
Efter det mätte jag rätt höjd för nästa "våning" och snurrade på en mutter+bricka till. Även denna bricka fick bli svartsprayad. Fixade höjden som jag ville ha och tog bricka+mutter och drog åt.
Sedan mätte jag till sista våningen och gjorde precis som innan. 
Det sista steget är egentligen att kapa till stången plus fixa en knopp/handtag att ha överst :) Sedan är det klart!
 
 
(BILD KOMMER) 
Sorry!

/Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0