Små söta kladdkakemuffins som ska föreställa Kanin-rumpor!

Nu var det som vanligt ett tag sen de blev ett inlägg, har sina anledningar men här kommer ett litet påskigt inlägg. 
Dessa enkla söta kladdkakemuffins är helt i min smak :) 
Den består också av spritsad grädde, mellan och mini marshmallows. De mini marshmallowsarna i rosa hittade jag på ICA, i bakhyllan. :) 
 
 
 
 
På mitt underbara fat från USA :)
 
Och här ser ni sugrören jag vann hos b3cakees på instagram :) supergullliga!
De kommer ifrån myperfectday.se
 
yum yum yum!!

Kladdkakemuffins:
ca 12 st

2 ägg
3 dl socker
125 g smör
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
ca 4 msk kakao
en nypa salt

2 dl grädde (om man vill, man kan servera med annat smaskigt med)

 

1. Värm ugnen till 175 °C
2. Rör ägg och socker tillsammans.
3. Smält sedan smöret och ta det i ägg och socker blandningen.
4. Blanda de torra ingredienserna i en skål på sidan av och sedan vänd i det i smeten. Blanda väldigt noga!
5. Placera ut muffinsformar i en muffinsplåt och fördela smeten mellan formarna. Jag brukar fylla 2/3 ungefär och grädda i cirka 9-12 minuter. Dom ska fortfarande vara ganska kladdiga i mitten, det stelnar lite när de svalnat.

Jag ställer in dem i kylen efter det har svalnat så att det stelnar till helt och tar fram lite före servering :) Kom ihåg att om du ska sprita på grädden, måste de kallnat helt! Annars har grädden en tendens att smälta.


Just här spritsade jag i lite grädde som ett ihop svetsat C med avslut i mitten. Då påminner det om en rumpa på en kanin, sedan så tog jag en vit mellanstor marshmallow i mitten. En till vit mellanstor marshmallow och klippte av på hälften så det blev två fötter. Som avslut tog jag rosa mini marshmallow och klippte av på mitten, doppade ena änden i lite grädde och "klistrade på" fossingarna.
Super enkelt och ser hyfsat gulligt ut iaf! 

GL HF!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0