Silja Rock ♥

Hej!
I söndags så kom jag hem från Silja Rock. Vi åkte buss som sagt jag, eva och mamma till terminalen :) Bussen var något försenad men det drabbade inget, för det var kaos på terminalen. När vi kom dit så hade de checkat in åt oss, Kristina och Johanna. Så det var bara att boarda för oss. Vi bodde i samma hytt som Kristina och Johanna. Sedan bodde Eva med December, Snurran och Spena. Fast Snurran och Spena var inte där så mycket så de räknas inte :D
Sedan så hade vi Mikaela och hennes man upp över. Även FLOR, Yatzy och l8n.
Vi käkade buffé första dagen. Så jääävla mycket gott! Men Cecilia äter ju inte allt direkt.....Så för mig blev det VIN ;) Efter det gick vi på taxfreen och handlade lite till hytten. Jäger, smirnoff, jackied me cola och någon äcklig äppel öl!
Några gick och tog ett bord i baren där VB skulle spela. Så gick vi andra och gjorde oss klara för kvällen och drack lite. Efter det gick vi väl runt lite överallt och sedan satte oss vid bordet vårat. Drack drinkar i väntan på att klockan skulle så 01.00 och bandet skulle gå på.
En kvart innan bandet började så sprang jag och bytte skor för att kunna stå längst fram och även vara kvar där hela spelningen. Då när jag springer in i hissen följer 2 killar med ner och sjunger Hoffmaestro - Highway man med gitarr :) Så fint :') haha! Jag tackade för det och sprang in i hytten bytte och upp igen!
Det går inte med ord att beskriva spelningen men, jag är glad över att jag följde med på den där jävla båten! Det där var något jag behövde nu innan jag flyttar till Stockholm. (Fast jag ska på Grönan och se dem den 31 maj med. Haha) Höjdare var Dazed and Confused när jag inte hört den live. Jag gräät och jag grääääääääät!
Mamma stannade uppe vid bordet med FLOR och Yatzy. Hon gillade dem live. Var jätte nöjd över att hon fick se dem, så de var kul att höra :) Sedan så gick vi och la oss vid 05.30 ungefär. Och klev upp 08.30 för att sedan gå i land i Helsinki :) Vi åt lite lunch där och gick runt på stan. Inhandlade 2 st tröjor från Weekday där. Mycket fina! Och lite billigare även, då euron står i 9 kr.
När vi var tillbaka på båten så tog vi en kaffe på soldäck. Och bytte om för att äta igen :) Vi var snåla och tog en bakad potatis på vanliga resturangen då de andra drog för att äta riktig mat ;) Taxfreen stod på schemat och vi handlade öl, sprit och godis! Äntligen fick jag mina lakrits pinginver, nom nom!
Resten av dagen bestod av drickande och barhäng. Vi såg ingen speciell artist utan vi lyssnade bara lite allmänt på allt :) Missade plan three vilket jag vart sur över men, sånt är livet!
För övrigt handlade jag på söndag en mugg, mötley crüe. En brevhållare som de stod, MAIL på. Väldigt fin en :)
Vi klev på bussen vid 10...och den vart lite försenad pga vi var så jävla många som skulle åka hem. :)
Vi har haft fint väder hela helgen! Jag är jätte glad över all sol, MEN! När vi satt på hemvägen i Tönnebro och åt på frasses.....Så fick jag värsta sol eksem över jävlar allt. Och de klia och jävlas hela resan hem. På natten så försvann de ganska mycke men nu idag är de tillbaka igen. GRR!!!!! Och jag som ska iväg imorgon på Åstön, hur undviker man sol?
Så nu har jag bakat, cupcakes och kolakakor. Som vi ska mumsa på imorgon när jag är med min grupp på Åstön :) Klockan 08.40 så hämtar de mig.
Och de resulterar till att detta långa inlägg har gjort så att jag kom lite lite senare i sängen.
Men godnatt på er!
Tack till alla mina älskade mates. Eva, Kristina, Johanna, Yatzy, FLOR, L8n, December, Mikaela och lite Snurran, Spena och Roger ;)...
Ni gjorde min helg till en minnesvärd händelse i mitt liv! I love you guys.

Och Johan baby, jag tänker på dig. DONT YOU FORGET THAT!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Vad roligt att läsa om din båttur gumman och att du haft det så jätte bra och roligt!! :) Saknar dig dock väldans mycket! ..och duu, om du har kvar några pingviner så är jag den första att bjuda på 2 stycken! Hör av dig imorgon, ring gärna. Måste prata med dig om en sak :) Puss och kärlek! <3

2011-05-24 @ 01:42:24
URL: http://ckra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0