Kladdig kladdkaka!

Hade mamma på besök så passade på att göra en snabb kladdkaka.
 
Fick en förfrågan av en vän om recept på instagram. Den är verkligen super enkel och förfääärligt god. Vi åt med färska bär köpta på Hötorget :)

Räcker till 1 vanlig springform(eller valfri form)
 
  • 100 g smör
  • 2,5 dl socker
  • 2 ägg
  • 1,5 dl vetemjöl
  • 3 msk kakao
  • 1 tsk vaniljsocker
Sätt ugnen på 175 grader.
Börja med att smälta smöret i en kastrull.
Ta av kastrullen från värmen. 
Rör sedan i socker och ett ägg i taget, blanda om väl!
Rör ner övriga ingredienser så allt blir väl blandat.
Häll smeten i smord och bröad form (jag använde mig av kakao istället för ströbröd, det är ju faktiskt en chokladkaka vi gör)
Grädda sedan i mitten av ugnen i ungefär 20 minuter. När kakan är klar så rekommenderar jag att den får stå lite, den blir mycket godare då!
Servera gärna med färska bär och lite grädde. :)
 
/Cecilia
 

Kommentarer
Postat av: Candy

Ohoo tack! Ska testa å se om min blir lika perfekt som din ser ut :D

Svar: Braaaa! :D Det blidde den säkert gummsan :) Lycka till! :D
Cecilia

2013-05-16 @ 20:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0